Δ.7.3 Νομολογία περί σύνταξης Προϋπολογισμού

Το Κλιμ. Τμ. 7 του Ελ.Συν με την Πράξη 186/2019 έκρινε μη νόμιμη την δαπάνη την αμοιβή για παροχή υπηρεσιών ενεργειακού επιθεωρητή / υποστήριξης της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών σε Έργο Ενεργειακής αναβάθμισης Δημόσιων κτιρίων καθότι ο προϋπολογισμός της ελεγχόμενης υπηρεσίας είναι αόριστος, διότι στη μελέτη της Υπηρεσίας αναφέρεται η ενδεικτική δαπάνη για το σύνολο των ως άνω προς εκτέλεση εργασιών, χωρίς να παρατίθεται αναλυτικά το κόστος καθεμιάς, βάσει των απαιτούμενων ανθρωποωρών και της τιμής μονάδας αυτών, ούτε εκτίθενται άλλα συγκεκριμένα στοιχεία που λήφθηκαν υπόψη για την εκτίμηση του ύψους της προϋπολογιζόμενης δαπάνης.

Στην περίπτωση παροχής λογιστικών υπηρεσιών ελέγχου του ισολογισμού, ομοίως το εν λόγω Κλιμάκιο με την 193/2019 Πράξη του έκρινε την αοριστία του προϋπολογισμού της προκείμενης σύμβασης, η οποία και αντίκειται στην αρχή της οικονομικότητας, διότι εξ ουδενός στοιχείου προκύπτει η ποσότητα και το είδος των εργασιών που πρέπει να παρασχεθούν, ο αριθμός των ατόμων που πρέπει να αποσχοληθούν, οι ώρες απασχόλησης, καθώς και η τιμή μονάδας[1].

Η ΑΕΠΠ με την Απόφαση 129/2020 κρίνει ότι μη νομίμως η αναθέτουσα αρχή παρέλειψε να λάβει υπόψη της το κόστος περιεκτών, στον καθορισμό εύλογης εκτιμώμενης αξίας για την κατηγορία Α ΕΑΑΜ, με αποτέλεσμα η αξία της κατηγορίας αυτής να προκύπτει μη νομίμως ιδιαίτερα χαμηλή, για την ανάπτυξη υγιούς ανταγωνισμού και την υποβολή βιώσιμων και μη ζημιογόνων προσφορών.

[1]  Βλ. ομοίως και την Πράξη 165/2019 Κλιμ. Τμ. 7 Ελ. Συν.  Που αφορά την αμοιβή για οργάνωση του Θερινού Προγράμματος Ημερήσιας Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών.