Γνωμοδοτήσεις περί διαγωνισμού Μελετών

 

Γνωμ/ση 62/2021 ΝΣΚ : «Ύπαρξη ή μη τεχνητής κατάτμησης δια της ανάθεσης τριών μελετών για την άρση ετοιμορροπίας τριών διαφορετικών μνημείων με συνοπτικό διαγωνισμό. Δυνατότητα ανάκλησης άρνησης εκτέλεσης δαπάνης πληρωμής των μελετών από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία».

Εσφαλμένα θεώρησε η Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Οικονομικής Διαχείρισης Τομέα Πολιτισμού του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, ότι οι συμβάσεις είναι ομοειδείς και προϊόν κατάτμησης μιας ενιαίας σύμβασης εν όψει του αυτοτελούς χαρακτήρα καθενός από τα επίμαχα μνημεία εις ότι αφορά την αρχιτεκτονική μορφή και δομή τους, την χρονική περίοδο κατασκευής, το γεγονός ότι δεν συντρέχει ενότητα του γεωγραφικού πλαισίου εντός του οποίου πρόκειται αυτές να εκτελεστούν και εν όψει των ιδιαιτεροτήτων, (αρχιτεκτονικής μορφής δομής, χρονικής περιόδου κατασκευής), των διαφορετικών βλαβών και των απαιτούμενων αντίστοιχα βάσει διαφορετικών προδιαγραφών εργασιών αποκατάστασης των μνημείων που αποτελούν αντικείμενο των μελετών που ανατέθηκαν. Είναι δυνατή η ανάκληση του με αρ. πρωτ. 24186/20-1-2021 εγγράφου της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού και Οικονομικής Διαχείρισης Τομέα Πολιτισμού (ΔΠΟΔΤΠ). Ωστόσο η ανάκληση της ως άνω αρνητικής πράξης δεν είναι αναγκαία προκειμένου να προωθηθεί η εκτέλεση των ενταλμάτων για την πληρωμή των αναδόχων των συμβάσεων σύμφωνα με τη διάταξη του δεύτερου εδαφίου του άρθρου 26 παρ.1 του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ)- δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (ομόφωνα).

Γνωμ/ση 173/2020 ΝΣΚ : «Αρχιτεκτονικός διαγωνισμός - Αντιφατικές προβλέψεις εγγράφων διαγωνισμού για συμπερίληψη ή μη του αναλογούντος ΦΠΑ στα ποσά των βραβείων και των επαίνων».

Στα ποσά των βραβείων και των επαίνων του πανελλήνιου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ιδεών, με τίτλο «Ανάπλαση του Κέντρου της Αθήνας», όπως αυτά προκύπτουν από την απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών περί έγκρισης του αποτελέσματος του διαγωνισμού, δεν περιλαμβάνονται τα αναλογούντα κατά περίπτωση ποσά ΦΠΑ, τα οποία βαρύνουν το Δημόσιο.

Γνωμ/ση 189/2017 ΝΣΚ : «Νομιμότητα ανάθεσης υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου, για την υποστήριξη της υπηρεσίας σε διαγωνισμό προμήθειας - παροχής υπηρεσιών. Αρμοδιότητα υπηρεσίας για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού».

Είναι νόμιμη η ανάθεση της σύμβασης «Τεχνικός Σύμβουλος Επιστημονικής Υποστήριξης για την τεχνική μελέτη, παρακολούθηση και παραλαβή του έργου: Επέκταση, Αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός του Εθνικού Συστήματος VTMIS» σε ιδιώτη – πάροχο υπηρεσιών, λόγω αδυναμίας της υπηρεσίας να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες της προετοιμασίας και διεξαγωγής του σχετικού διαγωνισμού και εκτέλεσης της σχετικής σύμβασης. Η ερωτώσα Υπηρεσία έχει αρμοδιότητα να προβεί στις απαιτούμενες διαδικασίες για τη διενέργεια του διαγωνισμού.

Γνωμ/ση 363/2008 ΝΣΚ : «Όργανο διενέργειας διαγωνισμών για την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων εκπονήσεως μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών Δήμου».

Αρμόδιο όργανο για την διενέργεια διαγωνισμών για την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων εκπονήσεως μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών Δήμου κατ’ εφαρμογή του Ν 3316/2005 είναι η Δημαρχιακή Επιτροπή. Επί ιδιαιτέρως σοβαρού αντικειμένου η Δημαρχιακή Επιτροπή με ειδικώς αιτιολογημένη απόφασή της δύναται να παραπέμπει τη διενέργεια του διαγωνισμού στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Γνωμ/ση 292/2007 ΝΣΚ : «Πανεπιστήμιο. Νομιμότητα δήλωσης που προβλέπεται από το Ν 3316/2005 και υπεβλήθη από υποψήφιο σε δημόσιο διαγωνισμό για μελέτη».

Η έλλειψη σφραγίδας της εταιρείας στην υπογραφή του νόμιμου εκπροσώπου αυτής επί της δηλώσεως, δεν συνιστά λόγο αποκλεισμού της άνω εταιρείας από το διαγωνισμό.

Γνωμ/ση 493/2005 ΝΣΚ : «Εφαρμογή του άρθρου 87 παρ.1 του ΠΔ 696/1974, σε εξαρχής σύμβαση πλήρους (όλων των σταδίων) μελέτης έργου».

Σε περίπτωση ανάθεσης της εκπόνησης όλων των σταδίων μελέτης ενός έργου και διακοπής της σχετικής σύμβασης με απόφαση του εργοδότη -σύμφωνα και με σχετικό συμβατικό όρο- μετά την ολοκλήρωση και υποβολή του σταδίου της προμελέτης, δεν έχει εφαρμογή το άρθρο 87 παρ.1 του ΠΔ 696/1974, το οποίο προσαυξάνει κατά 40% τις αμοιβές της προμελέτης.