Απευθείας αναθέσεις Έργων - Μελετών

 

Γνωμ/ση 202/2017 ΝΣΚ : “ΕΛΤΕ – Απευθείας ανάθεση μελέτης κατ’ εφαρμογή του άρθρου 118 του ν. 4412/2016”.

Η απευθείας ανάθεση από την ΕΛΤΕ της συγκεκριμένης μελέτης εμπίπτει στις διατάξεις του άρθρου 118 του ν. 4412/2016 και η Υπηρεσία οφείλει να τηρήσει τη διαδικασία της παραγράφου 5 του ανωτέρω άρθρου, τόσο ως προς την επιλογή του αναδόχου, όσο και ως προς το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης, η οποία, ανεξαρτήτως των ΚΑΕ που νομίμως θα ενταχθεί, δεν επιτρέπεται να υπερβεί συνολικά το ποσοστό 10% των ετησίων πιστώσεων της ΕΛΤΕ (ομοφ.).

 

Γνωμ/ση 7/2013 ΝΣΚ : Δημόσια Έργα – Απευθείας ανάθεση ή μη στον ανάδοχο του κύριου έργου των ήδη συντελεσθεισών συμπληρωματικών εργασιών με σύναψη σύμβασης – Προϋποθέσεις – Εφαρμοστέες διατάξεις – Προσυμβατικός έλεγχος Ελεγκτικού Συνεδρίου”.

Δεν υφίσταται δυνατότητα σύναψης Συμπληρωματικών Σύμβασης Εργασιών (Σ.Σ.Ε.), με απευθείας ανάθεση στον ανάδοχο κύριου έργου δυνάμει του άρθρου 28 του Ν. 3669/2008, διότι δεν συντρέχουν οι απαιτούμενες προϋποθέσεις του άρθρου 57 του ιδίου νόμου. (ομοφ.)

Γνωμ/ση 163/2010 ΝΣΚ : Ελληνική Αστυνομία – Απευθείας ανάθεση εκπόνησης μελέτης”.

Είναι νομικώς δυνατή, κατ’ άρθρο 3 παρ.4 του Ν 3387/2005, για την Διοίκηση (Ελλ. Αστυνομία) η απευθείας ανάθεση εκπόνησης μελέτης για υλοποίηση ειδικής δράσης που επιχορηγείται από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων και αφορά την εφαρμογή ενιαίου συστήματος επιτήρησης των συνόρων, στο Κέντρο Μελετών Ασφάλειας. Αντιθέτως, δεν είναι νομικά δυνατή η ανάθεση για σύνταξη της ως άνω μελέτης απευθείας με διαπραγματεύσεις σε άλλο ανάδοχο δεδομένου ότι -σύμφωνα με το διδόμενο πραγματικό της υποθέσεως- δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις που τίθενται στο νόμο (άρθρο 10 παρ.2 του Ν 3316/2005).

Γνωμ/ση 201/2009 ΝΣΚ : Δυνατότητα ανάθεσης δημοσίου έργου στον ΟΤΕ, με απευθείας ανάθεση, μετά την αλλαγή της μετοχικής σύνθεσης αυτού – Αρμοδιότητες του Τεχνικού Συμβουλίου Έργων – Εφαρμοστέο δίκαιο επί μικτών συμβάσεων”.

Προκειμένου να καθορισθεί αν μία σύμβαση είναι προμηθειών ή δημοσίου έργου, θα πρέπει να λαμβάνεται υπ όψη το αντικείμενο της σύμβασης και να διερευνάται αν με τη συγκεκριμένη σύμβαση αναλαμβάνεται προεχόντως, η υποχρέωση μεταβίβασης ή παραχώρησης χρήσης στην αναθέτουσα αρχή προϊόντων κινητών ή αν αντίθετα αναλαμβάνεται η υποχρέωση εκτέλεσης οικοδομικών έργων. Στις προϋποθέσεις για απευθείας ανάθεση δεν περιλαμβάνεται η μετοχική σύνθεση του υποψηφίου να αναλάβει το δημόσιο έργο νομικού προσώπου. Το Τ.Σ.Ε. γνωμοδοτεί για τα θέματα που ορίζει ο νόμος καθώς και για κάθε ζήτημα που θα θέσει υπόψη του ο Υπουργός και τα νομίμως εξουσιοδοτημένα όργανα. Εφαρμοστέο δίκαιο για την υπόψη σύμβαση θα πρέπει να είναι αυτό των δημοσίων έργων (Ν 3669/2008 – Κωδικοποίηση της νομοθεσίας κατασκευής δημοσίων έργων).

Γνωμ/ση 328/2009 ΝΣΚ : Δυνατότητα ανάθεσης εκπόνησης μελέτης ή εκτέλεσης ερευνητικού έργου από κεντρικό φορέα της Δημόσιας Διοίκησης (ΥΠ.Τ.ΑΝ.) σε Α.Ε.Ι. με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης (εξαιρετική ή απευθείας ανάθεση)”.

Με βάση το διδόμενο πραγματικό δεν είναι επιτρεπτή η ανάθεση εκπόνησης των μνημονευόμενων στο ιστορικό του ερωτήματος τεσσάρων μελετών ή ερευνητικού έργου από το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης (ΥΠ.Τ.ΑΝ.) σε Α.Ε.Ι. με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, χωρίς δημοσίευση σχετικής προκήρυξης.

Γνωμ/ση 321/2008 ΝΣΚ : Αρμοδιότητα δημοτικών οργάνων για την απόφαση περί απ’ ευθείας αναθέσεως κατασκευής μικρών έργων και εκτελέσεως εργασιών συντήρησης έργων”.

Το Δημοτικό Συμβούλιο έχει, υπό την ισχύ των διατάξεων του νέου Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (Ν 3463/2006), αρμοδιότητα για την απ’ ευθείας ανάθεση κατασκευής μικρών έργων και εκτελέσεως εργασιών συντήρησης έργων.